29 Desember 2009

resah yang tak terpeta


Kala aku beri diri ini dengan kesenangan yang fana, memberikan kesegaraan pada kehausan yang sebenarnya fatamorgana hanya kelaparan pada dunia yang sesungguhnya membuatku buta. sebenarnya  aku merasa belaka  telah member diri ini dengan dosa, aku yang merugi  disaat yang tidak seharusnya ini teleh benar-benar menjadi manusia yang benar-benar  merugi.
Aku takut tuhan murka atau inilah sesungguhnya ujian untuk ku???
Aku tahu Ia tak akan memberikan lebih dari yang aku mampu…
Ya Allah letakakn dunia ditangan ku tapi jangan kau letakan dunia di hatiku….

Besar harapku  mendapatkan kebaikan dibulan suci ini namun adakah kecil kemungkinan Engkau memberikannya kepada ku. Aku sudah banyak hilap aku terlalu sibuk dengan urusan ku sendiri…

Tidak ada komentar: